TABLETİN GELECEK KUŞAKLARA ETKİSİ

Pazarlama dünyasının en çok kullandığı ve tüketiciler üzerinde taktikler kurduğu etiketleme sistemi hiç şüphesiz jenerasyonlar. X jenerasyonu korumacı ve garantici olarak, Y jenerasyonu özgür ve limitsiz olarak adlandırılırken 2000 sonrası doğan nesiller tüketim dünyasının içine doğan, erişim gücü çok yüksek bir kuşak olarak adlandırılıyor. İşin teknik yanı bir yana 2000’lerde başlayan ve hala doğmaya devam bu jenerasyon kuşağının en büyük özelliği teknolojiyle olan ilişkileri.

Birçok ailenin küçük yaştaki çocuğunu oyalamak için uçaklarda, restrontlarda veya alışveriş merkezlerinde iPad veya başka tabletler kullandığını görüyoruz. Özellikler küçük yaş gruplarındaki çocuklar için fizyolojik ve psikolojik zararlar verme ihitmali yüksek olan bu davranış, öte yandan hem ebeveynlere vakit hem de çocuklara farklı yetenekler kazandırıyor. İki yaşına kadar hiçbir çocuğun herhangi bir elektronik aletle oynamaması gerekliliği tüm araştırmalarda belirtilse de sonraki yaş grupları için farklı yorumlar ve eleştiriler yükseliyor çeşitli kurumlardan.

Son dönemde yapılan bir araştırmaya göre, araştırmaya katılan ebeveynlerin %59’u tablet bilgisayarları, kendisi başka bir işle uğraşırken çocukları oyalamak için faydalı bir araç olarak bulurken, %66’sı tablet bilgisayarları seyahat ederken çocukları oyalamak için faydalı bir araç olarak görüyor. Aynı araştırmada ebeveynlerin %60’ı tablet bilgisayarları çocukların eğitimi ve ev ödevlerine yardımcı olması açısından faydalı buluyor. Tablet bilgisayarların ve akıllı telefonların bu tarz kullanımlarda da büyük rol oynaması hem cihaz üreticileri için hem de yazılım geliştiriciler için büyük fırsatlar yaratmaya başladı. Örneğin Apple App Store çocuklar için ayrı uygulamalar kategorisi açarken, bu kategorideki uygulamaların sayısı da gittikçe artmaya başladı. Samsung ise işi bir adım daha öteye götürerek çocuklar için ayrı bir tablet piyasaya sürdü.

Teknoloji ve mobil dünya, durdurulamaz bir hızla tüm yaş gruplarını kendine bağlı hale getirirken beliren yeni trendler eğitimin ve akılda kalıcılığın biçimini de değiştiriyor. Geleceğin eğitim kurumları hem dijitalden hem analog teknolojilerden beslenirken, mobil dünya eğitim sürecini de büyük ölçüde değiştiriyor.Çocukların kurslardan, atanmış öğretmenlerden veya okullardan bir şeyler öğrendiği dünya yüksek bir hızla terk edilirken yeni kuşakların sürekli potansiyel öğrenim araç ve imkanlarıyla yaşadığını unutmamak gerek.

Yeni yüzyıla ait pazarlamacılar ve şirketler bu trend değişikliklerini ve tüketim biçimlerini iyi şekilde analiz etmeli. Çünkü şuan çocukların oyun(ve zaman zaman eğitim) mecrası olan dijital teknolojiler ve mobil cihazlar şirketlere, geleceğin 15-20 yıllık müşterilerine ve marka elçilerine dokunma şansı veriyor. Bugünün çocuklarının 15-16 yaşındayken alışveriş yapacakları en büyük mecra mobil dünya olacakken, aldıkları her referans arama motorları üzerinden şekillenecekken şirketlerin uzun dönemli planlarında geleceğe ve geleceğin müşterilerine yatırım yaparak uygulamalar geliştirmek kaçınılmaz bir hal alıyor.  Marka sadakatinin yavaş yavaş yok olmaya başladığı bugünlerde, şimdiden geleceğin müşterileri için bir şeyler yapmak; onların eğitim ve eğlence dünyalarına dijitalden dokunarak marka aşinalığını yaratmak gerekiyor. Kısa dönemde büyük bir getirisi olmayacak bu uygulamalar, ileride büyük kazanımlar ve kolaylıklar sunuyor olacak.


iPad'in çocuklar üzerindeki etkisi ile ilgili bir kaç detaylı yazı okumak isterseniz The Week veya Wired'a göz atabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder